Ugens Stjerne og Lektie 1.88

Ugens Stjerne og Lektie
M. Andrea Bianchi
Kære studerende på Hogwartsschool.dk!
Vi har fået budt år 88 velkommen med en masse brandgode lektier - herligt! Lad os håbe, at resten af året har samme niveau af skarpe lektier!
Ugens stjerne | Alle elever som modtager karakteren fremragende, får automatisk 1 stjerne. Bedømmer retteren at den fortjener ekstra hyldest modtager den i stedet 3 stjerner. Er der ikke en finger at sætte på lektien, belønnes den med 5 stjerner. Point og Galleoner bliver uddelt følgende uge. Skulle der findes fejl i forbindelse med stjerneoptællingen, så kontakt Andrea.
Raymond / Zoe
Wallace
Othenio
Yderligere stjernemodtagere i uge 1:
Præmier for ugens stjerne:
1. pladsen = 12 points og 50 galleoner
2. pladsen = 8 points og 30 galleoner
3. pladsen = 4 points og 20 galleoner

Præmierne for ugens lektie:
1. pladsen = 12 points og 14 galleoner
2. pladsen = 10 points og 12 galleoner
3. pladsen = 6 points og 8 galleoner
Ugens lektie | Hvert fag nominerer én lektie til ugens lektie, hvorefter lektieretterne stemmer om, hvem de synes bør være i top 3 af ugens lektie. Vinderen af ugens lektie er samtidig automatisk med i udvælgelsen af årets lektie, der finder sted ved årets udgang.
Wallace
Astronomi
Zoe
Botanik
Raymond / Othenio
MDPoP / MH
Zoe | 3. rgang | Botanik
Turen til drivhusene gik som sædvaneligt hurtigt, selvom det var tredje år med Botanik, var interessen kun vokset. Prøverne fra anden årgang, havde uden overraskelse, vist en manglende viden i samtlige fag. Til Zoes forældres store skuffelse, desværre. Skridtene var lette, i hvad der lignede gadedrengehop og smilet var stort. Håret var bundet stramt i en hestehale, så det ikke kom i vejen eller blev viklet ind i en plante. Solen var gemt bag skyerne, der havde fyldt himlen hele morgnen, men netop som drivhusene kom til syne, brød solen frem. Havde det ikke været perfekt i sig selv, var dagens plante, fuldstændig tilrettelagt hende og fremtvang endnu et stort smil. De sorte stilke, med hvide blomster for enden, blev genkendt med det samme. Moly!, begejstringen var tydelig, end ikke professoren kunne lade vær med at smile.

Da alle var samlet, begyndte hun dagens lektion. "Dette er en Moly, den bruges som ingrediens i blandt andet Wiggenweld eliksiren" startede professoren, mens potten blev sat på borden foran eleverne. "Wigge, hvad for en fisk?" hviskede Elliott, der havde sneget sig op ved siden af Zoe. "Shh!" kom det lavmælt, mens pegefingeren blev ført op for munden. Et lille smil bredte sig, inden fokusset igen blev lagt på undervisningen. "Tag ikke fejl af dens størrelse, planten er en kraftfuld ingrediens i flere eliksire, der har healende effekter", alvoren var tydelig i stemmen. De blå øjne studerede planten, der stod flere steder hjemme i Allaire.
"Hvad er det der lugter?" forstyrrede Elliott igen bagfra, denne gang noget højere. Zoe fniste lavt, inden hun vendte sig mod sin ven. "Det kan ikke være Molyen, den har ingen duft" forklarede hun og sendte et skævt smil mod ham. Et øjeblik stirrede han forvirret tilbage, inden øjenene blev smalle og næsen rynket. Det må være Darius, jeg så han sprang badet over tidligere", beskyldningen blev efterfulgt af en kort latter, der hurtigt blev gengældt af hende. "Ja eller måske dragemøget, det har været varmt de sidste par dage" svarede hun og puffede let til ham med skulderen. "Frk. Allaire og Hr. Birtwistle, er der noget i vil dele med klassen?", professoren stod foran dem, med munden spids. De rystede på hovedet stille og idet hun var drejet om på hælen, sendte Zoe ham et bebrejdende blik. Elliott trak uskyldigt på skuldrene, dumrian tænkte hun og vendte øjnene tilbage på planten.
Yderligere udvalgte lektier i uge 1:
- Othenio, Mugglerstudier

Vinderen af Årets Lektie modtager dette trofæ, som er tegnet af Maison.

Tilføjet af Andrea | Skrevet: 26/01/2023 23:53 | Kategori: Hogwarts

Der er ingen kommentarer