Xavier: Eller man kan bare svinge forbi Prisme Velouté selv være konge eller prins for en aften 😉 (2024-10-19 11:59:00)
Elias: Eller en King, hvis man er kvinde 😏 (2024-10-18 22:05:00)
Rhysand: Alle burde virkelig afprøve en prins mindst én gang i sit liv 😏 (2024-10-18 18:52:00)
Jonathan: Så har avisen udgivet alle sine udgivelser i nyt format én gang. Tjek de seneste udgivelser og smid en kommentar. Kan du finde dagens ester egg i AFH? (2024-10-18 18:23:00)
Saranna: Jeg søger en der vil drikke polyjuice og sweettalke Cat det er som om jeg dummer mig hele tiden (2024-10-17 21:23:00)
Bartholomew: Emner vil blive besvaret snarest! (2024-10-17 20:23:00)
Opret din helt egen QuickBesked, lige her!
  • Vivienne Rousseau
  • Elmer Stowe
  • Octavian Vincent
  • Atticus Nazario
  • Noreen Gisler
  • Anariya LeDeFleur
519 aktive brugere
15 online brugere

Ugens Stjerne og Lektie 8.88

Ugens Stjerne og Lektie
M. Andrea Bianchi
Kære studerende på Hogwartsschool.dk!
Skoleåret er på hæld. De sidste lektier er skrevet og der er nu kun eksaminationerne tilbage at bekymre sig om, før man kan smutte hjem på sommerferie. Vi takker for en masse gode lektier - og held og lykke med jeres eksamen!
Ugens stjerne | Alle elever som modtager karakteren fremragende, får automatisk 1 stjerne. Bedømmer retteren at den fortjener ekstra hyldest modtager den i stedet 3 stjerner. Er der ikke en finger at sætte på lektien, belønnes den med 5 stjerner. Point og Galleoner bliver uddelt følgende uge. Skulle der findes fejl i forbindelse med stjerneoptællingen, så kontakt Andrea.
Navn
Antal stjerner
20 stjerner
Elmore
3 stjerner
Yderligere stjernemodtagere i uge 8:
Præmier for ugens stjerne:
1. pladsen = 12 points og 50 galleoner
2. pladsen = 8 points og 30 galleoner
3. pladsen = 4 points og 20 galleoner

Præmierne for ugens lektie:
1. pladsen = 12 points og 14 galleoner
2. pladsen = 10 points og 12 galleoner
3. pladsen = 6 points og 8 galleoner
Ugens lektie | Hvert fag nominerer én lektie til ugens lektie, hvorefter lektieretterne stemmer om, hvem de synes bør være i top 3 af ugens lektie. Vinderen af ugens lektie er samtidig automatisk med i udvælgelsen af årets lektie, der finder sted ved årets udgang.
Mugglerstudier
Astronomi
Elmore
Forvandling
Wallace | 6. årgang | Astronomi
Mills observatoriet, hed det. Et lille observatorie på en lille bakke i Dundee. Wallace kunne ikke undgå at syntes, at den lille gamle bygning fra 1935 nærmest lignede et miniature slot i distancen. Dog med en underlig halvkuppel som tag på den lille del af bygningen, der havde flere etager end et. Tårn kunne man næppe kalde det. En astronom bød eleverne velkommen, der i dagens anledning af field-trip var klædt og handlede som en mugglerklasse. ”Mit navn er Leroy Benson. Jeg er astronom og forfatter og bruger meget tid på at studere de himmellegemer, den magiske verden over os har at byde på.” Et par fnis kunne høres i baggrunden. Wallace kunne også mærke, hvor bedrevidende det lød nu hvor muggleren var tydeligt uvidende om den magiske verden, der gemte sig lige foran hans næsetip. Hvor sørgeligt det egentlig måtte være at søge efter UFO’er og rumvæsener, mens flyvende kareter og magikere rent faktisk fandtes. Tanken om UFO’er og rumvæsener blev hurtigt sat til skamme. Heldigvis havde det ikke været Wallace som havde bragt emnet på banen. ”Vi kigger ikke efter sådanne ting. Selvfølgelig er liv i rummet et vigtigt emne, men astronomi er så meget mere end det. Hvad der sker i himlen, kan forklare, hvad der sker her på Jorden eller på andre planeter i vores galakse og andre galakser flere lysår væk.” Eleverne havde stillet sig i et par rækker og kiggede interesseret med, da Leroy trykkede på en knap og igangsatte en susende lyd. Som resultat åbnede halvkuplen sig og en stjernehimmel glimtede ned til dem. ”Vi er heldige i dag. Stjerneklart. Vi har i dag koblet et TV til, så I alle kan følge med. Oh!” Han stoppede brat sin søgen i det kæmpestore teleskop og de efterfølgende minutter var gruppen indlagte til at høre om en eller anden stjerne, der lignede alle andre. Derefter om en planet - Venus? – der da virkede en smule mere interessant. Generelt afveg Wallace fra TV-skærmen og kiggede blot op på himlen. Jovist var det fedt at se det tæt på, men det virkede som taget ud af et TV-program. Himlen i sig selv uden nogen skærm imellem. Se det var et syn, der kunne noget.
Yderligere udvalgte lektier i uge 8:
- Wallace, Magiens Historie

Vinderen af Årets Lektie modtager dette trofæ, som er tegnet af Maison.

Tilføjet af Andrea | Skrevet: 16/03/2023 00:22 | Kategori: Hogwarts

Der er ingen kommentarer

Ikke logget ind

Du skal være logget ind for at kunne skrive en kommentar!