Ugens lektie og ugens stjerne 8, 93

Ugens Lektie
Uge 8
Jake, Besværgelser (1. årgang)

Jake var vild med besværgelseslektionerne. Ved Ms. Moores introduktion begyndte han at spekulere, hvad han kunne bruge Accio til. Hvem han lå under sin varme dyne, og vidste han ville fryse for meget, hvis han stod op, kunne han bruge besværgelsen til at få hans tøj hen til ham. Hvis han sad på biblioteket, og en bog var uden for hans rækkevidde, kunne han bruge besværgelsen til, at få den ønskede bog hen til dig. Til lidt sjovere formål, kunne han bruge det mod hånden han ville drille. Bruge Accio til, at få fat i deres ting, inden de kunne nå at gøre noget. Tanken fik ham til at smile. Tankerne havde ført ham væk i en rum tid, hvor nogle af de andre elever var i gang med, at øve sig. Han kom hurtigt på benene, for at undgå at fremstå langsom, og fjerne mistanken om, at han faldt i staver. Sidemakkeren havde fået hidkaldt sin første fjerpen efter et par forsøg. Da det lykkedes for Andreas, hans sidemakker, blev drengen ivrig efter at få flere ting til sig. Jake smilede næsten umærkeligt, og lod blikket vandre over en del ting, som kunne være fede at få hen til sig. Øjnene hvilede på et af hans medstuderendes notesbog. Nysgerrigheden overtog ham, og af en eller anden grund troede han ikke på, at notesbogen kun ville indeholde noter fra Besværgelseslektionerne. “Accio” lød det fra Jake, som endnu ikke havde lært at bruge den nonverbale metode. Ingen farve kom fra tryllestavens spids, efter han havde lavet bevægelsen, som var en horisontal halvcirkel. Kort tid efter kunne han gribe ud efter notesbogen, og uden at ejermanden havde opdaget ham endnu. Andreas havde opdaget det, og var blevet ligeså nysgerrig. Sammen slog de op, og blev først skuffet, ved de første siders ihærdige noteringer fra besværgelsestimerne. Deres nysgerrighed blev dog totalt tilfredsstillet, da Jake slog op på en side, hvor pigen tydeligvis havde dagdrømt, om Andreas’ krøller og såkaldte drømmende øjne. Jake brød ud i et hånligt grin, mens Andreas vrængede ansigt. Piger havde lus, som de absolut ikke skulle i nærheden af. Denne besværgelse var meget brugbar, og Jake glædede sig til, at bruge den udenfor lokalet.
Ugens Stjerne
Uge 8
Guleroden ved at lave lektier | Hvis man kommer i top tre i ugens lektie og/eller ugens stjerne, vinder man en lille mængde points og galleoner. Jeg har kort ridset præmierne op her:

Præmier for ugens stjerne:
1. pladsen = 12 points og 50 galleoner
2. pladsen = 8 points og 30 galleoner
3. pladsen = 4 points og 20 galleoner

Præmier for ugens lektie:
1. pladsen = 12 points og 14 galleoner
2. pladsen = 10 points og 12 galleoner
3. pladsen = 6 points og 8 galleoner
Jake
Andre
Marjoria

Tilføjet af Silas | Skrevet: 28/02/2024 15:46 | Kategori: Generelt

Silas | 28/02/2024 15:47

Stærkt arbejde fra alle, der har sendt lektier ind i uge 8!

Husk at I som altid kan læse andre gode (nominerede) lektier her: https://hogwartsschool.dk/forum/id/25641